SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

חשיבות מילות המפתח בקידום אתרים

התוכן הוא מלך הקידום


אלגוריתם התעדוף של גוגל עובד על פי מספר קריטריונים שקובעים את דירוג האתר או את דירוג הדף הספציפי ממנו, כשהתוכן הוא בין המרכיבים החשובים בו. בעידן המודרני בו ידע הוא כוח, בגוגל מבינים כי הקורא רוצה לקבל מידע אמין, רלונטי, זמין וקשור לנושא. על מנת לספק לגולשים את המידע המהימן הורלוונטי ביותר, גוגל מקפידה על סריקה של האתרים השונים ואינדוקס (שמירה באינדקסים) של הדפים השונים באתר לפי מילות מפתח עיקריות אותן הוא מצליח לדלות מתוך האתר. בגדול ניתן לומר כי ככל שיש יותר תוכן באתר האינטרנט, כך דירוגו של האתר יהיה גבוה יותר לפי עקרונות האלגוריתם של גוגל.


מילות מפתח של גוגל – איך זה עובד?

למנוע החיפוש יש מספר רובוטים "זחלניים" שעוברים כל הזמן על כל דפי הרשת אותם הם יכולים למצוא ללא סדר או עדיפות. המעבר של הבוטים בין האתרים השונים מתבצע בעיקר לפי קישוריות מאתר אחד לשני, ולכן ניתן לראות כי ככל שיש יותר לינקים נכנסים לאתר מסוים, כך הבוטים חוזרים לאותו אתר בתדירות גבוהה יותר ומדרגים אותו בדירוג טוב יותר מתוך ההבנה כי אתר שמקבל קישורים רבים כנראה נותן מידע רלונטי וחשוב לגולשים שמעוניינים לחלוק. במהלך הסריקה של הבוטים הם מבצעים אפיון כללי של הדף לפי הביטויים השגורים ביותר בדף זה, אותם הם שומרים באינדקס מיוחד של מילות מפתח. מתוך האינדקס הזה נשמרים הנתונים של הדף בהקשר הספציפי של מילת המפתח שמופיע בו הכי הרבה פעמים, ומתוך כוונה להבין את הנושא העיקרי של הדף ולהפנות את הגולש אל הדף הספציפי בדיוק הגבוה ביותר שרק אפשר.


צפיפות מילות המפתח

אם כך, נשאלת השאלה הפשוטה: " למה לא לכתוב את הביטוי אותו אנו מעוניינים לקדם עשרות פעמים באתר?". ממש כפשטות השאלה, כך פשטות התשובה: משום שהאלגוריתם של גוגל מבין את זה ומתחשב רק בתוכן רלונטי שמילות המפתח מושתלות בו בצורה חכמה ולא בצורה אינטנסיבית לצרכי קידום מדומה. הסברות לצפיפות מילות המפתח הנכונה משתנות בין חברות הקידום השונות. בגדול, אחוז הצפיפות אמור לנוע בין שלושה אחוזים לשבעה אחוזים מסך כל הטקסט. כלומר, במידה וכתבנו טקסט של 400 מילה בנושא " קידום אתרים , הביטוי עצמו צריך להופיע בין ארבע לתשע פעמים סך הכל בטקסט. יותר מזה, גוגל מבין כי מדובר בכתיבה לצורך קידום ולא בכתיבה טכנית או אינפורמטיבית נטו.


בחירת מילות מפתח

בחירת מילות המפתח העיקריות תיעשה בדרך כלל במטרה למשוך כמה שיותר גולשים לאתר. משיכת הגולשים אמורה להיעשות בצורה ממוקדת, תוך כדי אפיון חכם של קהל היעד אותו אנו מעוניינים למשוך. את בחירת מילות החיפוש המדויקת ניתן לעשות בעזרת מספר כלים (של גוגל כמובן). הכלי הראשון הוא הגוגל אנליטיקס. כלי זה מאפשר לבעל האתר לקבל נתונים מדויקים אודות התנועה באתר שלו. הנתונים כוללים את מקור הגולשים (כלומר מאיפה הם הגיעו, גם פיזית וגם מאיזה אתר), את כמות הגולשים, ואת הפילוג של הגולשים השונים שנכנסו לאתר דרך מילות המפתח הספציפיות. באמצעות כלי זה ניתן לראות את מגמות העלייה והירידה של הכניסות לאתר לפי מילות המפתח השונות ולקדם את האתר בהתאם. כלי נוסף הוא הgoogle key word tool. כלי זה נועד למעשה לבחירת מילות מפתח עבור קמפיינים ממומנים של פרסום, אך גם בפרסום האורגני הביטויים עומדים בעינם. כלי זה מציג את נפח החיפוש החודשי למילת החיפוש הספציפית, ואת תחרות המפרסמים. לפי כלי זה ניתן לבחור במילת חיפוש רלונטית ולבחון את האלטרנטיבות הקשורות למילת חיפוש זו במטרה למצוא את הביטוי שמביא את המספר הרב ביותר של גולשים בתחרות נמוכה ככל האפשר.


מיקום מילות המפתח בעמודים

ישנה חשיבות למיקום הפיזי של מילות המפתח. ראשית, מילות המפתח העיקריות שמופיעות בכותרת הראשית ובכותרות המשנה של הטקסט מקבלות את המשקל הרב ביותר. לפי כותרות אלו מנוע החיפוש מבין כי הביוטי שמופיע בכותרת הוא הביטוי שחולש על כל הטקסט, ולפיכך לאנדקס אותו במקום הנכון. בנוסף, הבוטים של גוגל מבצעים סריקה רנדומלית בחלק מהמקרים, בה הם סורקים את הפסקה הראשונה והאחרונה, ולעתים גם מבצעים סריקה מדגמית של גוף הטקסט. חלק מהסברות בקידום אתרים טוענות שאין זה משנה כלל מה כתוב בגוף הטקסט, כל עוד הפסקה הראשונה והאחרונה רלונטיות לתוכן, ומציגות את מילות החיפוש בצפיפות הנכונה ובהקשר לוגי.


קוד האתר – מטא וכותרות

בכל אתר ניתן להזין את הגדרות האתר כפי שהן נשלחות מעל דפי הרשת לגורמי מידע חיצוניים כמו הבוטים של גוגל. על פי הנתונים המוקלדים בשורות ה, TITLE,META ו-Key Words בקוד הHTML של האתר, מנוע החיפוש מבין את הנפח הראוי שהוא צריך לתת למילות המפתח. על ידי מילוי השורות הללו במילות המפתח העיקריות של הטקסט, בעל האתר מצהיר בפני גורמים חיצוניים על התוכן הכללי של האתר או של העמוד.




אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו