SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

שיווק בפייסבוק – איך להשתמש באמצעי שיווק חכמים

שיווק בפייסבוק נחשב לחובה עבור רבים המעוניינים לקדם את העסק שלהם, את המוצר שלהם או את עצמם. כיום, מקובל לחשוב שמי שלא נמצא בפייסבוק – לא קיים. למרות שמנועי החיפוש השונים עדיין ממלאים את תפקידם בכל הקשור לחיפוש מידע, אין פלטפורמה המשתווה לפייסבוק בכמות הזמן שאנשים מבלים מולה מרצונם החופשי ולהנאתם הפרטית. במילים אחרות – רובנו עדיין נשתמש בגוגל כדי למצוא תשובה לשאלה ספציפית, אך לא נבלה זמן פנוי כשדף "גוגל" פתוח מול עינינו ומזרים אלינו מידע חדש, מעודכן ומעניין מהחברים הווירטואליים שלנו, כפי שקורה עם רשתות חברתיות. שיווק בפייסבוק יכול להיעשות בצורה פשוטה ובססית, או בצורה מחוכמת יותר המגיעה עם ערך מוסף.


הדרך הקלה לא תמיד משתלמת


אחת הפונקציות הבסיסיות של שיווק בפייסבוק היא ליצור תוכן פרסומי אודות מוצר או חברה, ולנסות לגרום למספר רב ככל הניתן של אנשים לעשות לו "לייק", או "שתף" – על מנת להגיע גם למשתמשים אחרים. עם זאת, מי שמשתמש בפייסבוק עושה זאת על מנת להיחשף לתוכן מעניין ולא תוכן שהוא מבחינתו "פרסומי" ולכן פרסומות כפי שהן לא ינחלו הצלחה מזהירה בפייסבוק. פרסומות מעניינות, יוצאות דופן, מצחיקות וכיוצא באלו – מגדילות את הסיכויים לקבל "לייק". אחוזים הצלחה גבוהים עוד יותר יש לפרסומת שאינה נראית כזו – כלומר תמונה או סרטון שעל פניו לא מכוונים לשבח מוצר ספציפי, אלא פשוט מכילות תוכן מעניין בנושא הקשור לתחום המוצר או החברה. לפרסומת כזו יש סיכויים להפוך לצורה הטובה ביותר של פרסום באמצעות שיווק בפייסבוק – שיווק ויראלי.


להשקיע בתשלום או להשקיע בתוכן
 

אחת האופציות של שיווק בפיסבוק היא באמצעות שיווק ממומן. אם לחברה מסויימת יש מאות "חברים ווירטואליים", לא כולם מקבלים את התוכן העדכני שהיא מפרסמת אל דף הפייסבוק שלהם, אלא מספר מוגבל של לקוחות. על מנת להגיע לכולם, על החברה לשלם סכום כסף, הפרופורציונאלי לגודל קהל הלקוחות שלה. מכאן יתרון נוסף של פרסום ויראלי – הנעשה בחינם . אם המפרסם השקיע בתוכן איכותי ומעניין, לא יהיה צורך להשקיע כסף בפרסום ממומן.


אפשרות חדשה של שיווק בפייסבוק – קופונים

לאחרונה פייסבוק השיקה שני חידושים מעניינים – מנוע חיפוש מטעמה, והאפשרות לשימוש בקופונים על מנת לקדם פעילות עסקית. הראשון מעלה סימני שאלה בכל הנוגע לפרטיות המשתמשים בפייסבוק והסכנות אליהם הם נחשפים בעקבות השימוש במנוע החיפוש. השני מציע הזדמנויות עסקיות מעניינות למי שמשקיע מאמצים בפרסום או שיווק בפייסבוק: למנף את הגדרות המיקוד של פייסבוק כדי לנצל את היתרונות של הקופונים. על מנת ליצור קופון, יש להגדיר את מהות ה"מבצע" אותו מציעים ללקוחות, עד מתי הוא תקף ומה מספר הקופונים המקסימלי שניתן לנצל. לאחר מכן ניתן להגדיר את פרופיל המשתמשים שיקבלו אותו: מה תחומי העניין, המגדר, טווח גילאים, מצב משפחתי ועוד.


קופוני פייסבוק בהשוואה לאתרי קופונים רגילים

השימוש בקופונים המגיעים אל הלקוח מהאינטרנט אינו חדש ונעשה בו שימוש נרחב בארץ כמו גם בעולם. ההבדל בין קופונים המוצעים באתרי קופונים שונים ובין אלו של שיווק בפייסבוק הוא הגוף המשלם: בפייסבוק מי שמפיץ את הקופון הוא זה שמשלם עליו, כאשר המחיר תלוי בכמות הקופונים שהוא מעוניין להציע. בהשוואה לקופונים עליהם צריך לשלם הלקוח עצמו כדי לנצל את ההטבה הגלומה בהם, במקרה של קופוני הפייסבוק עשויה להיות יותר היענות מצד הלקוחות. גם אם העובדה שהקופון ניתן חינם תגרום ללקוח לשמור אותו במחשב או בסלולרי לצורך שימוש עתידי – מדובר בתזכורת לגבי קיום העסק או המוצר.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו