SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

שמירה על מקוריות התוכן כאמצעי לקידום אתרים

מרות שאתרי אינטרנט מכילים אמצעים שונים להעברת מידע ומסרים כגון סרטונים, תמונות ועוד – ערך התוכן הטקסטואלי הנמצא בהם משמש כאחת מאבני הבוחן העיקריות להערכת אתרים אלו על ידי מנועי החיפוש של גוגל. עקב כך, יש משקל רב לערך המוסף שהתוכן מכיל, לקצב בו עולים תכנים חדשים לאתר האינטרנט ולא פחות חשוב – למקוריות של התוכן. כל אלו הם חלק בלתי נפרד מהנתונים שצריך לקחת בחשבון כאשר עוסקים בתחום של קידום אתרים. עם זאת, תוכן עלול להיות מועתק מאתר לאתר תוך פגיעה בזכויות יוצרים, הפרה בוטה של זכויות הקניין של מחבר התוכן ועבירה על חוקי קידום אתרים של גוגל.


תוכן הוא חלק מרכזי מהאתר

עוד לפני הפנייה לתהליך של קידום אתרים, ישנה חשיבות גדולה לתוכן. בניית האתר מתמקדת פעמים רבות סביב נושא התוכן: ערך התוכן, שילוב התוכן בדפי האתר, חלוקה טובה של התוכן ונגישותו למנוע החיפוש של גוגל. האלגוריתם המדרג את תוצאות החיפוש במנוע של גוגל יודע לזהות את איכות הטקסט המובא לפניו בהתאם לפרמטרים כגון האם התוכן מסודר ובנוי היטב, האם הוא כולל מילים החשובות לגולש בכותרות ובגוף הטקסט עצמו ועד. לכן אין זה מפליא שתוכן איכותי עלול להיות מועתק – קל יותר לשכפל תוכן מוכן של אחרים מאשר לכתוב מקורי ואיכותי. מאמצים רבים מושקעים בבניית תוכנות היודעות לסרוק טקסטים הנמצאים על גבי דפי אינטרנט ולזהות האם מדובר בטקסט מקורי או מועתק, שכל מטרתו היא סיוע לצורך קידום אתרים.


איך מזהים טקסט שמועתק לצורך קידום אתרים

כאמור, ישנן תוכנות שזהו יעודן. מנוע החיפוש של גוגל מצוייד באפשרות לסרוק טקסטים של אתרי אינטרנט שונים על מנת לבחון האם הטקסט הנמצא בהם הוא מקורי או מועתק. הוא עושה זאת על ידי ניהול ארכיב ענק המכיל בתוכו את הטקסטים השונים שנסרקו על ידי גוגל, ובאיזה תאריך זוהו לראשונה. כך, אם מופיעים שני טקסטים זהים כל שנשאר הוא לבדוק מי מהם הופיע ברשת ראשון על מנת לקבוע מי המקור ומי ההעתק. מי שנחשד על ידי גוגל בהעתקה עלול להיות מורחק מרשימת תוצאות החיפוש של המנוע – עונש קשה עבור מי שמתאמץ להשיג תוצאות של קידום אתרים.


טעויות הנובעות מתדירות הסריקה

כדי לסרוק טקסטים רבים כל כך, נדרש למנוע של גוגל זמן – הוא אינו מסוגל לסרוק את כל האינטרנט בו זמנית. לכן, למרות שתוכן של אתר מסויים הוא המקורי והועלה לפני זה הנמצא באתר אחר, המהווה העתק שלו – יכול להיות שגוגל יסרוק אותם בסדר הפוך ויחשיב את המקור להעתק. על מנת שבעלי אתרים והעוסקים בתחום של קידום אתרים יוכלו לבדוק האם גוגל כבר סרק את התוכן החדש שהעלו, קיים סרגל הכלים SEOQuake המאפשר לבדוק מה התאריך בו הופיע הטקסט לראשונה, כפי שהדבר רשום בארכיב גוגל. אמצעי שימושי נוסף לבדוק האם הטקסט זלג מהאתר והשתכפל באתרים אחרים באינטרנט הוא התוכנה copyScape.


מה קובע את תדירות הסריקה של האתר

העוסקים בתחום קידום אתרים נוטים להקפיד על העלאת תוכן עדכני לאתר כל הזמן. עם זאת, רק אתרים מסויימים נסרקים על ידי גוגל בתדירות העולה על פעם במספר שבועות. אתרים אלו מאופיינים על ידי תחלופת תוכן גבוהה – כמו אתרי חדשות או אתרי רשתות חברתיות. מסיבה זו כדאי לחכות לסריקת תוכן חדש שהועלה לאתר פרק זמן סביר (של בערך שבועיים) ורק לאחר מכן להתחיל את הפצתו ברחבי הרשת. הפצה מוקדמת יותר עלולה לגרום לבעליה להיות מואשמים בהעתקה – במיוחד אם מישהו אכן הספיק להעתיק את הטקסט טרם סריקת האתר.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו