SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

שיווק בטוויטר – איך עושים את זה?

הטוויטר מהווה חלק בלתי נפרד מאופנת הרשתות חברתיות הפוקדת את משתמשי האינטרנט בשנים האחרונות. כפי שניתן למנף את השימוש ברשתות חברתיות אחרות (כמו למשל רשת הפייסבוק), כך גם שיווק בטוויטר עשוי להיות כר פורה ליוזמות שונות של חברה או עסק. על מנת לעשות זאת נכון וליצור קהל יעד העוקב אחרי הפרסומים בטוויטר, כדאי לעקוב אחרי מספר כללים פשוטים הקשורים ליצירת שיחה איכותית עם קהל היעד ומיצוב נכון של החברה בעמוד הפרופיל שלה. מיצוב זה הוא עקרוני, היות ולהבדיל מאתר הבית של החברה למשל, בו יש לה מספר הזדמנויות ליצור עניין ורושם על ידי עמודים שונים המתארים את מוצריה, משוב מלקוחות מרוצים או ה"אני מאמין" של החברה – בטוויטר יש רק הזדמנות אחת.


שיווק בטוויטר – מהו תוכן שיחה איכותי

המטרה המוצהרת של טוויטר היא יצירת שיחה מעניינת בין אנשים. לכן, על מנת לגרום לקהל היעד של החברה לעקוב אחריה, כדאי לצקת לשיחה תכנים מקוריים, רעננים וחדשים – לא כאלו שניתן לקרוא בקלות באתר הבית שלה וגם לא כאלו שמובנים מאליהם. גם תכנים מסחריים מדי לאו דווקא ישיגו את המטרה של שיווק בטוויטר .
היות ומשתמשי הרשת לא אוהבים לעקוב אחרי חברה שתוכן השיחה שלה מורכב מפרסומות בלבד. אין זה אומר שאסור להזכיר את המוצר או המותג – אפשר ואף רצוי, כל עוד השיחה כוללת תכנים המתאימים לסגנון של החברה, השיווק של המוצר לא אגרסיבי מדי וישנו גם מענה לשאלות של משתמשים אחרים.


תכנון פרופיל טוב לצורך שיווק בטוויטר

דף המשתמש בטוויטר אינו מאפשר עיצוב כאוות נפשו של הגולש. מי שמעוניין להשקיע מאמצים על מנת לשפר את הנראות של דף הפרופיל שלו יכול להשפיע על שלושה פרמטרים עיקריים – הרקע של הדף, התמונה הנמצאת בו והצבעים בהם נעשה שימוש לצורך עיצוב חלקים שונים בעמוד הפרופיל. עמודי טוויטר של חברות ומותגים מובילים מאופיינים על ידי פלטת צבעים המזוהה בקלות על החברה (למשל אדום-צהוב,כחול-ירוק אצל גוגל) ועם תמונה המכילה את הלוגו שלה או את חלקו. חלק מהיכולת של חברות אלו ליצור שיווק בטוויטר בצורה יעילה קשור לכך שמשתמשים רבים מכירים היטב את הלוגו שלהן ואין צורך להדגיש אותו בדף הפרופיל.


שיווק בטוויטר לא צריך להיות אגרסיבי

הטוויטר אמנם מאפשר לעקוב אחרי פרופילים שנראים מעניינים לחברה או לעסק, ולמשתמשי רשת אחרים לעקוב אחרי פרופיל העסק אם הוא נראה להם מעניין, אך לא כדאי לנצל זאת לרעה. עדכונים (או "ציוצים") תכופים, כאלו הכוללים חומר פרסומי או ספאם עלולים דווקא להרחיק קהל יעד פוטנציאלי. אחרי הכל, הטוויטר הוא רשת חברתית בה אנשים מצפים לחלוק מידע מעניין ולא להיות מוצפים בחומר פרסומי. עבור שיווק בטוויטר, כמות המשתמשים העוקבים אחרי פרופיל החברה עקרוני פחות מהאיכות של אותם משתמשים. עוקבים "איכותיים" הם לרוב אלו שיכולים להפוך להיות לקוחות החברה, או להעביר עליה מידע אוהד ללקוחות פוטנציאליים אחרים.

שיווק בטוויטר יכול להיות כלי יעיל מאוד להגברת זרם גולשי האינטרנט המודעים לא רק לקיומה של החברה אלא גם ליתרונות של המוצרים אותם היא מציעה ללקוחותיה. הפרופיל עצמו יכול להעלות את ה"טראפיק" – כמות הגולשים המגיעים לאתר החברה עצמו, על ידי כך שהוא כולל לינק ייעודי לאחד הדפים באתר, הכולל בתוכו חומר שיווקי ואינפורמטיבי (רצוי שדף זה לא יהיה דף הבית). מעבר לאלו, שיווק בטוויטר מאפשר גם יצירת שיחה בין משתמשי הרשת השונים לבין החברה, בה הם יכולים להציג שאלות המעניינות אותם לגבי מוצרים או שירותים ולקבל מידע חדשני או כזה שאינו קיים בדף הבית של החברה.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו