SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

שיווק באמצעות רשתות חברתיות – התפתחויות בעולם הפרסום והשיווק

בהתחלה, ממש בהתחלה, בין בריאת העולם לתפוצת המין האנושי על פני כדור הארץ, הייתה הפרסומת. העובדה כי חווה השתכנעה לצרוך תפוח למרות שידעה מלכתחילה שמדובר ברעיון גרוע – מוכיח עד כמה חזקה ההשפעה של הפרסומות השונות על החלטות אותן מקבל הצרכן. למרות זאת, שינויים רבים התחוללו בזירה הפרסומית בשנים האחרונות, כאשר חלק מהמאמצים עברו מפרסום "רגיל" (כמו למשל על גבי שלטי חוצות, ברדיו, בטלוויזיה או בעיתונים) אל הרשתות החברתיות באינטרנט. שיווק באמצעות רשתות חברתיות מהווה קפיצת מדרגה בכל הקשור לפרסום דיגיטלי, היות והוא מאפשר להתגבר על מספר כשלים וחסרונות של אמצעי שיווק אחרים.


אם אתה לא וויראלי אתה לא קיים

מי שמשתמש ברשתות חברתיות מודע לכוחן: החל ממהפכת כיכר תחריר ועד למונח "גנגנאם סטייל", כל אלו סביר להניח לא היו מגיעים לתודעה של אנשים רבים כל כך בזמן קצר כל כך, אם לא היו הופכים ל"וויראליים". היתרון של הפיכת תורן לוויראלי על ידי משתמשי הרשתות החברתיות, הוא העובדה שלקוחות הקצה הפוטנציאליים עצמם תורמים להפצתו ובכך גם להעלאת האמון שמשתמשים אחרים נותנים במידע זה. יש הבדל מהותי בין מידע המתקבל על ידי הצרכן באמצעות מדיום "רגיל", גם אם הוא דיגיטלי, ובים מידע הנמסר לו על ידי משתמש אחר שהוא מכיר (גם אם בצורה ווירטואלית).


מאמצים ממוקדים

נוסף על שיווק ברשתות חברתיות, קיימים עוד מספר אופני שיווק בעזרת רשת האינטרנט: למשל השימוש בבאנרים או בשיחת דואר בתפוצה רחבה עם מודעה פרסומית. למרות ששני אמצעים אלו נמצאים בשימוש רחב כבר שנים רבות, השימוש בהם הולך ודועך עם עליית קרנן של הרשתות החברתיות. הסיבה לכך ברורה: כאשר מכניסים לאתר מסויים באנר או שולחים דואר "זבל", מדובר בשיטת "שלח לחמך על פני המים", רק שבמצב המתואר הסבירות לכך שהוא יחזור ביום מן הימים די נמוכה. פרסום שלא ממקד את מאמציו כלפי קהל יעד או מגזר להם מיועד המוצר, מבזבז הרבה מאמצים על פרסומות שיימחקו ויסוננו באופן מיידי.


התאמה טכנולוגית טובה יותר

בהמשך לנאמר מעלה, שיווק באמצעות חברתיות משיג יתרון נוסף: עליונות טכנולוגית. כיום קיימים אמצעים אוטומטיים או אוטומטיים למחצה על מנת לסנן תוכן פרסומי במייל (כמו למשל "פילטרים" חכמים היודעים לנפות תוכן שכזה מתיבת הדואר הנכנס בצורה אוטומטית) או באתרי אינטרנט (פונקציות חוסמות באנרים). גלישה באינטרנט על ידי שימוש במכשיר סלולרי, לא חושפת את המשתמש לרבים מהתכנים הפרסומיים הללו כלל. שיווק באמצעות רשתות חברתיות מנגיש את מידע גם למי שמסנן מייל, גם למי שחוסם באנרים וגם למי שגולש מהסלולרי.


להפוך את הלקוח לשותף

שיווק ברשתות חברתיות גורם פעמים רבות ללקוחות פוטנציאליים לקחת חלק פעיל במיזם הפרסומי – לשתף אותו עם מכרים וחברים, לשלוח תמונות או אמצעים אחרים באמצעותם הוא מגיב לתוכן הפרסומי (למשל שליחת תמונות על מנת להשתתף בהגרלה נושאת פרסים, המצאת סלוגנים ועוד). כך, יכול המפרסם לקבל מידע חיוני אודות קהל הלקוחות שלו במינימום מאמץ וגם לתרום לכך שהמידע אודות המוצר שלו יישאר בזיכרונם, עקב החלק הפעיל שהם לקחו בתהליך.

רשתות חברתיות הפכו לצורת התקשורת הנפוצה (אם לא המועדפת) על משתמשי אינטרנט רבים. במקום להתלונן על הקשיים שהדבר מערים על הפרסום ה"רגיל", השכילו מפרסמים רבים למנף את היתרונות הגלומים ברשתות אלו. פרסום באמצעות רשתות חברתיות מצליח להתגבר לא רק על מכשולים של פרסום קונבנציונלי, אלא גם על אלו של פרסום דיגיטלי שלא באמצעות רשתות.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו