SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

גוגל+ קידום אתרים חברתי

לפני מספר חודשים השיקה גוגל את השירות החדש שלה גוגל+ המאפשר לאנשים מרחבי הרשת לשתף תמונות, מחשבות, רעיונות, סרטונים, קישורים ואתרים. השאלה שמעסיקה את כולנו מאז השקתו של שירות חדש זה היא: האם הניראות של אתר מסוים בגוגל+ משפיעה על מאמצים בתחום של קידום אתרים שמתבצעים על האתר. מאמר זה יסקור את השינויים בהתאמה לדרישות של גוגל שמהווה כיום את מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם ופועל באופן מתמיד לשפר את איכות החיפוש שלו.


המטרה הקודמת של גוגל – רשת מותאמת איכות

עד היום הגישה המרכזית בתחום של קידום אתרים הייתה להתאים את האתרים השונים הפזורים ברחבי הרשת לדרישות הקידום של גוגל. על מנת להצליח במאמצי קידום אתרים, על המקדם או בעל האתר להתאים את האתר או דפים מסוימים ממנו לדרישות האופטימיזציה של גוגל. דרישות אלו, עד לפני זמן לא רב באו לתת מענה לצורך של גולשים מכל העולם לתוכן איכותי, בעל ערך מוסף, משמעותי ואיכותי. עיקר הדגש בעולם האופטימיזציה עמד על תוכן, כאשר הגודל והאיכות היוו את הפרמטרים החשובים ביותר בקטגוריה זו. לאחר זמן מה, גוגל הבינה שאנו חיים בעולם חברתי, ולכן נתנה נקודות זכות לאתרים שקיבלו ביקורות טובות מאנשים שמדברים ברשת באמצעות טוקבקים, בלוגים, רשתות חברתיות, ופורומים. עם הזמן, גוגל הבינה שתוצאות החיפוש ברשת תלויות בגורמים חיצוניים לאדם שמחפש את מילת המפתח המסוימת אותה הקליד בשורת החיפוש, ובמשך זמן רב גוגל חיפשה פתרון שיביא למקסימום את מידת ההתאמה של כל גולש וגולש לטעמו ולהעדפותיו האישיים.


גוגל פלוס והמלחמה החברתית

לפני מספר שנים בעלי חברת גוגל פנו לבעלים של הפייסבוק בבקשה לרכוש מהם את הרשת החברתית המצליחה בעולם. בעלי הרשת סירבו, ובכך הכריזו מלחמה קיברנטית על גבי הרשת. אמנם פייסבוק עדיין מהווה פרמטר חשוב בתחום של קידום אתרים, אך גוגל חיפשה כל העת את הדרך לעקוף זאת.

לפני מספר חודשים גוגל השיקה את הרשת החברתית שלה גוגל פלוס, ואף על פי שבחודשים הראשונים הפעילות נראתה צולעת ביותר, הרשת החברתית החדשה תופסת תאוצה יותר ויותר.


קידום אתרים באמצעות גוגל פלוס

לפני כחודש גוגל עדכנה את אלגוריתם החיפוש המשפיע על קידום אתרים בהקשר של התוכן החברתי אותו היא מאנדקסת. על פי עדכון חדש זה, אין די בפרמטרים איכותיים בתוכן סטטי על האתר, אלא דירוג התוכן יקבע מעתה על פי כמות הצפיות בו, משך הצפייה בדף, והרעש החברתי שאותו דף מסוים יוצר.

ובכן, מה הקשר של העדכון הזה לגוגל פלוס? ראשית, ניתן לראות את הסמיכות המדאיגה משהו של הוצאת עדכון חשיבות התוכן להשקתו של גוגל פלוס כרשת חברתית. עובדה ידוע היא כי תעשיית קידום אתרים מתבססת על אלגוריתם החיפוש של גוגל, ובמידה וזה מחשיב יותר את הדעה של גוגל פלוס על עמוד מסויים על פני דעתו של פייסבוק ידידינו משכבר הימים, הרי שהשימוש בגוגל פלוס יילך ויגבר. כבר מעכשיו אפשר לראות מקדמי אתרים רבים מתחילים לצבור פעילות ברשת החברתית החדשה, במטרה לחזק את הקידום של אתריהם ושל אתרי לקוחותיהם.

לסיכום, נוכל לראות כי הפעילות החברתית בגוגל פלוס אכן משפיעה על הנראות של דפים ואתרים בתוצאות החיפוש האורגאני של גוגל, חלק יטענו שמדובר בהשבת מלחמה לפייסבוק, וחלק יטענו כי בכל זאת מדובר בעדכון פשוט שנועד לספק לגולש את תוצאות החיפוש החיוביות והאיכותיות ביותר שתואמות את טעמו והעדפותיו האישיות. את הבחירה בטענה הנכונה נשאיר כבר לכם.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו