SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

קידום אתרים – מהו זנב ארוך?

קידום אתרים המתבסס על כתיבת מאמרי SEO נעזר במילות מפתח שונות המושתלות באתר. מילות מפתח אלו מסייעות לקידום האתר ומקדמות אותו מעלה במנועי החיפוש השונים של גוגל. ההתמקדות במילות המפתח נעשית לרוב לאחר מחקר מילות מפתח נכון, כשמרבית מקדמי האתרים נעזרים בכלי מילות המפתח שגוגל פיתחו על מנת להצליח לזהות מהן הביטויים המבוקשים ביותר בקרב הגולשים בתחום הספציפי אותו הם מעוניינים לקדם.

טעות נפוצה בתחום של קידום אתרים הינה התמקדות בכמה מילות מפתח עיקריות שקל לאמוד את הצלחתן לטווח הרחוק והימנעות מביטויים משניים שאחוזי החיפוש שלהם נמוכים יותר ופחות מבוקשים.

מהו זנב ארוך?

להימנעות זו ניתן שם מקצועי והוא זנב ארוך. זנב ארוך באופן הסטטיסטי שלו משמעותו התפלגות סטטיסטית בה קיימת אוכלוסיה מועטה בעלת הסתברות גבוה ואוכלוסיה רבה בעלת הסתברות נמוכה. האוכלוסייה הגבוהה אומנם בעלת הסתברות נמוכה, אך היא גם בעלת המשקל הרב יותר בסופו של דבר.
בתרגום למנועי החיפוש של גוגל, זנב ארוך משמעו מילים וביטויים שלאו דווקא נפוצים במילות החיפוש, אך יש להן משקל רב יותר במספר הכניסות של אנשים ולקוחות לאתר. כלומר, המילים "המזדנבות" שעלולות להיראות שוליות ברגע הראשון, יכולות להיות משמעותיות יותר כאשר מחליטים לבצע קידום אתרים מוצלח ועקבי.


הקשר בין קידום אתרים לבין הימנעות מזנב ארוך

אם כך, קידום אתרים מוצלח זהו קידום המתבסס לא רק על מילות מפתח עיקריות אלא גם התבססות על מילים משניות. כך, ניתן לגרוף יותר אנשים ולקוחות ולנצל את התופעה הסטטיסטית המתרחשת באופן טבעי לטובת הלקוחות שלנו. באמצעות השילוב הנכון בין קידום ממוקד וקידום המתבסס על מילות מפתח משניות הלקוח יכול ליהנות מכניסות רבות יותר לאתר וגם מתוצאות ישירות של פנייה ב"צור קשר" או קנייה דרך האתר.

חשוב לזכור כי תופעת הזנב הארוך זוהי תופעה קיימת, ניצול חכם שלה יכול להפוך קידום אתרים בסיסי וטוב לקידום מוצלח ואיכותי במיוחד. מה שכן, בישראל בניגוד למדינות אחרות, השימוש בתחום זה הינו חדש יחסית זאת משום שאנו מדינה קטנה ולכן "הזנב" שאנחנו משאירים הינו בהתאם.


האם מדובר בהשפעה סטטיסטית משמעותית?

אומנם קשה עדין לאמוד עד כמה תופעת הזנב הארוך משפיעה על תחום קידום אתרים, אך מדובר במידע חשוב שחכם יהיה להשתמש בו. ראשית כך נהנים הלקוחות מרישות גדול יותר באינטרנט כשכמות המקרים בהם יכולים להיכנס גולשים לאתר האינטרנט שלהם עולה בהתאם. שנית, אתר המקודם על מילות מפתח שונות הינו אתר מגוון בעל תכנים רבים ומפת אתר גדולה.

מכך שהאתר שמתקבל הינו אתר מעודכן, מעניין, רלוונטי ומקצועי. כתיבת מאמרים רבים והכנסתם לאתר או לפורומים שונים רק הופכת את האתר למעניין ומושך יותר, מה שמביא בעתיד לקוחות רבים יותר.לכן, ההתעמקות האם מומלץ או לא להתייחס לתופעת הזנב הארוך הינה זניחה, כדאי להשתמש בתופעה זו ולנצל אותה בין כה וכה.


תוך כמה זמן יש תוצאות?

חשוב לדעת שמדור מקידום אורגני שאינו ממוקד במילות מפתח בודדות, מה שמקל על חבר קידום האתר להראות תוצאות באופן יותר מיידי. במידה ובוחרים יותר מילות מפתח לקידום (בעיקר אם חלק מהביטויים מורכבים מיותר משני מילים) יש צורך להתאזר בסבלנות. אבל קידום אורגני זה אולי איטי יותר אך לטווח הרחוק הוא שווה את ההשקעה.

לגולשים יותר קל למצוא את אתר האינטרנט שלכם בקלות תחת ביטויים שונים, מה שמגדיל באופן וודאי את הנראות שלכם במנועי החיפוש ובגוגל כמובן.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו