SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

ריבוי תפריטים באתר - עד כמה זה עוזר לקידום?

תרבות עיצוב האתרים הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות. אנו רואים סגנונות חדשים נכנסים וצוברים פופולאריות, בעוד סגנונות עיצוב מיושנים נעלמים לאט מרשת האינטרנט. המצאת שיטות חדשות צוברת תאוצה רצינית במיוחד, וכיום ניתן לראות אתרים בתצוגות פלאש פופולאריות, תפריטים, תפריטים נגללים ועוד שלל אלמנטים המרכיבים כל עיצוב ועיצוב.

אחד משיטות עיצוב האתרים שאנו רואים יותר ויותר, הינה שיטת עיצוב בעזרת ריבוי תפריטים מסוגים שונים. אלו יכולות להיות לדוגמא, "קטגוריות נפתחות", כאשר סמן העכבר נמצא על קטגוריה ייפתח אל עינינו תפריט הקטגוריה. מנגד, קיימים גם אתרים המכילים תפריטים סטטיים רבים כגון תפריט ימני, תפריט שמאלי, תפריט עליון ועוד.
ברשת האינטרנט קיים "מרוץ" תמידי העוסק בתחום קידום אתרים. כל אתר מעוניין להצליח להתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש וכך להגיע לחשיפה המקסימאלית ביותר של קהל היעד והלקוחות העתידיים שלו. בכדי להגיע למקומות אלו עלינו להכיר את רצונותיהם של מנועי החיפוש ולתת להם בדיוק את מה שהם מחפשים באתרי האינטרנט, על מנת לקבוע את הדירוג שלהם.


מה מנוע החיפוש למעשה מחפש?

עם העדכונים האחרונים באלגוריתמים של מנועי החיפוש, נעשתה התקדמות משמעותית במלחמה כנגד שיטות קידום אתרים פסולות וכנגד הספאם הרב ברשת, תוך התמקדות בחוויית הגלישה. העצמת חווית הגלישה שווה למעשה לקידום טוב יותר של האתר, והיא נעשית באמצעות כתיבת תוכן איכותי המושך את הגולש, מסירת מידע רב ועוד אלמנטים רבים, כאשר בין כולם בולטת נוחות ונגישות הגולש לכלל העמודים באתר.

ריבוי תפריטים באתר תורם לפרויקט קידום אתרים, היות והתפריטים מאפשרים ניווט ומעבר נוח בין כלל העמודים והקטגוריות באתר, בלחיצת כפתור פשוטה. בכך, חווית הגלישה מתעצמת והופכת קלה ונוחה יותר. האתר זוכה הן לתעבורת גולשים ויחסי המרה גבוהים יותר, והן לקידום אתרים איכותי ויעיל יותר במנועי החיפוש השונים.

שימוש בריבוי תפריטים הפך בתקופה האחרונה, בעיקר מאז עדכון פנדה האחרון, לפופולארי יותר ויותר. אנו צופים באתרים המעוצבים באמצעות ריבוי תפריטים שונים המאפשרים ניווט ונגישות לכלל העמודים באתר, מה שמביא כאמור, בסופו של יום לקידום אתרים יעיל יותר.


אחת הפעולות הראשונות

כשאנו ניגשים לכל אתר אינטרנט במטרה להתחיל פרויקט קידום אתרים כזה או אחר, אנו מתחילים ראשית עם אלמנטים הנראים לנו מזעריים אך ביחד מהווים תשתית מעולה בתחום קידום אתרים. התשתית הזו בנויה על שרת האחסון, שם הדומיין, עיצוב האתר, אופטימיזציה של קוד האתר, תגי מטא, עריכת תוכן ועוד.

ריבוי תפריטים הפך לאחת הפעולות הראשונות בכל פרויקט קידום אתרים היות והיתרונות של הכנסת התפריטים ידועים. כך, האתר מקודם טוב יותר, ומושך את הגולש ומביא ליחסי המרה גבוהים יותר. אתרים רבים עברו לעבוד בשיטה זו, ונראה כי שנים הקרובות אף נראה עליה חדה בכמות האתרים העושים שימוש בריבוי תפריטים.


תפריטי חיפוש והשלמת ביטויים

בנוסף לריבוי תפריטים באתר, שיטה מקדמת נוספת הינה הכנסת תפריט חיפוש לעמודי האתר כולו. תפריט חיפוש מאפשר חיפוש עמודים וטקסטים מתוך האתר באמצעות ביטויים ומילות חיפוש שונות. תפריט החיפוש עוזר מאוד לקידום אתרים מאותה סיבה שאנו מעלים את הנגישות והנוחות של הגולש בגלישה באתר.

שיטת חיפוש באמצעות השלמת ביטויים מאפשרת למערכת החיפוש לסרוק את האתר אחר ביטויי המפתח השונים בו, וברגע הקלדת מילות החיפוש מושלמים הביטויים הכללים רק על ידי כתיבת חלק מהביטוי. אלמנט זה מביא לנוחות, נגישות וחווית גלישה נעימה וטובה יותר, מה שמובן שמביא לאפשרות קידום אתרים איכותית ויעילה יותר.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו