SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

העתקת תוכן – כלים לבדיקת תוכן מועתק באינטרנט

תוכן מועתק הוא אחד משיטות קידום אתרים הפסולות והפוגעות ביותר באתר. מנועי החיפוש השונים החלו בשנים האחרונות לפתח אלגוריתמים חכמים במיוחד לזיהוי תכנים מועתקים ומשוכפלים ולפגיעה באותו אתר המעתיק תכנים. תוכן מועתק נחשב בעיניי מנועי החיפוש כ"קו אדום" אותו אין לעבור וה"עונש" עליו חמור במיוחד ויכול להגיע אף למחיקה לצמיתות מן תוצאות החיפושים השונים.

מקדמי אתרים מכל העולם ניסו להילחם במנועי החיפוש ו"לקצר דרכים" בדרך לפעולות קידות אתרים קצרות ומהירות יותר. הם הקימו תוכנות אשר יעודן הוא השתלת תוכן בתוך התוכן המועתק כך שייראה בעיניי מנועי החיפוש כתוכן מקורי המפורסם בפעם הראשונה ברשת. שיטה זו הולכת ונעלמת אודות למלחמה של מנועי החיפוש בתוכן הלא חוקי ושיפור וייעלות האלגוריתם של מנוע החיפוש בצורה מתמדת המסלקת פעולות קידום אתרים פסולות מהזירה.


המרוץ למקוריות

זה לא סוד שמנועי החיפוש מחפשים "טבעיות" או לפחות שואפים להגיע אליה באמצעות האלגוריתם החכם במיוחד. הטבעיות שבכתיבת טקסט בעל כמות מילות מפתח לא גבוהה, המחולק לפסקאות ובעל ענייניות וערך מוסף המושך את הלקוח - היא המושכת את מנוע החיפוש ומביאה לדירוג האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש. כך למעשה מתבצעות גם פעולות קידום אתרים. תוך פרסום תכנים מקוריים וענייניים במקומות רבים, על מנת "למצוא חן" בעיניי העכביש של מנוע החיפוש הסורק את האתר לעיתים תכופות. על כל פעולת קידום אתרים להיראות "טבעית" כאילו והיא נעשית בכל פעם על ידי גולש אחר.


נ

פגעת משכפול? אל חשש?

כותבי תוכן רבים מתלוננים על השכפול וההעתקה של התוכן בקומבינציות שונות גם כאלו אשר אינן נראות לעין. מדובר גם בהעתקה של קניין רוחני - פרנסתם כמו גם הבלעדיות על הידע והתוכן של הכותבים מופרת נפגעת. מנוע החיפוש יודע לגלות מיהו התוכן המועתק וכיצד להתמודד עימו, כך שבעל אתר שנפגע מזיוף ושכפול תכנים לא צריך לחשוש. מנוע החיפוש ידע "למצות את הדין" עם אותו אתר. קידום אתרים נכון יעשה שימוש בתכנים מקוריים בלבד לא יחשוש מפגיעה כזאת או אחרת בדירוגו כתוצאה מתוכן מועתק.


כיצד לא להיפגע משכפול תכנים?

תופעה נפוצה ברשת הינה כותבי תכנים רבים העושים שימוש בתוכנות שונות לפרסום מגוון רחב של מאמרים עבור כל מאמר שכתבו. בכך במקום להרוויח X שקלים עבור כל מאמר ניתן להרוויח X שקלים עבור כל מאמר שישכפלו, עד לכדי מאות ואלפי שקלים עבור כל מאמר שנכתב. בדיוק לשם כך הקימו חברות רבות כלי קידום אתרים נוסף הנועד להימנע מתוכן שאינו מקורי.


כ

לי להשוואת תוכן דפים

 

http://www.copyscape.com/
זהו כלי המסוגל למעשה לבדוק את התכנים בשני עמודים נפרדים ולגלות את הייחודיות והתוכן של כל אחד מן העמודים באמצעות סריקת הקוד והטקסט הכתוב בו. תכנים דומים במיקומים רבים מצביעים על תוכן מועתק או משוכפל, ובכך יכול לדעת בעל אתר האם התוכן אותו קנה, הוא תוכן משוכפל ומועתק ואינו מקורי ובלעדי לו בלבד. חשוב לבעלי אתרים להשקיע בבדיקה מעין זו, כיוון שכאמור, תוכן שכזה עלול לפגוע בתהליך קידום אתרים בצורה חמורה ואף להביא למחיקת אתר לצמיתות מן תוצאות החיפושים השונים.

כלים רבים להשוואת תכנים ולמציאת תכנים משוכפלים רצים ברשת האינטרנט ועוזרים להתמודד עם פעולות קידום אתרים פסולות ואסורות. מנועי החיפוש גם הם מנסים להתמודד עם פעולות קידום אתרים פסולות באמצעות שיפור האלגוריתם שלהם בכל תקופה. מקדמי האתר נצמדים לשינויים ומצפים להם ובכך מתאימים את פעולותיהם, אך כפי שזה נראה עד היום תופעות אסורות ובלתי חוקיות לא נעלמות מן העולם ובכל שינוי של גוגל נמצאות פרצות כאלו ואחרות לעקיפה ולביצוע תהליכי קידום אתרים "קצרים" ומהירים יותר.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו