SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

כיצד השינויים החדשים של פנדה משפיעים על קידום אתרים?

גוגל נלחמת זה שנים רבות בחוות תוכן ובשיטות קידום אתרים פסולות ולא נכונות המעוותות את דירוג תוצאות החיפושים השונים במנוע החיפוש הפופולארי בעולם עד לכדי פגיעה ממשית באיכות ואמינות התוצאות. כך, בכל תקופה, לאחר ניסויים ובדיקות רבות, עורכת גוגל שינויים משמעותיים באלגוריתם של מנוע החיפוש במטרה ליעל ולשפר את איכות הדירוג של החיפושים השונים. כך, פעולות קידום אתרים אשר היו פופולאריות ונחשבו לחזקות בעבר, אינן בעלות השפעה כיום ואף עלולות לפגוע לרעה בדירוג האתר. על כן חשוב להתעדכן בשינויים השונים ולהכיר אותם.


תוכן מקורי

 

תוכן היה ונשאר בראש החשיבות של דירוג האתרים השונים וחשיבותו עוד נשמרת. אם בעבר איכות הטקסט לא הייתה חשובה והעמוד היה נסרק על פי מילות המפתח וביטויים החוזרים בו, הרי שכיום איכות הטקסט, אמינותו והמידע בו משפיעים רבות על קידום האתר.
מנוע החיפוש של גוגל יודע לקרוא טוב יותר את הטקסט תוך הבנה מעמיקה לעמוד הטקסט, כך שיהיה אפשר לעלות על העתקות, צפיפות מילות מפתח גבוהה, רצף כרונולוגי שגוי ועוד אלמנטים רבים בטקסט העלולים להשפיע על אמינותו. לאור זאת, טקסט הנכתב לצרכי קידום אתרים צריך להיות רלוונטי, בעל מידע רב ואמתי על הנושא, תוך שמירה על איכות ואמינות הטקסט.


קישורים נכנסים

 

פעולות קידום אתרים רבות מסתמכות על קישורים נכנסים לאתר. כך כאשר נפרסם מאמר נוציא ממנו קישור לאתר אותו אנו מעוניינים לקדם, כאשר את הקישור נוציא מתוך ביטוי ומילות המפתח במאמר אותו פרסמנו. השינויים במנוע החיפוש מעודדים הוצאת קישורים מביטויים דומים. לדוגמא: בקידום אתר העוסק בצמחי תבלין נוציא קישור מביטוים כמו "צמחי תבלין" , "תבלינים" ועוד ביטויים דומים הקשורים גם הם לביטוי המרכזי של האתר ושל הטקסט. גוגל למעשה קורא את המגוון הרחב הקשור באתר ורואה בפעולות אלו כפעולות טבעיות, ובכך מוסיף משמעותית לדירוג האתר.


רשתות חברתיות

 

לאחר שכבשו את עולמינו, הרשתות החברתיות נכנסות בסערה חזקה ובהשפעה רבה לא רק על חיינו, אלה גם על עולם של קידום אתרים ושיטות סינון ודירוג האתרים במנועי החיפוש השונים. קישורים המפורסמים ברשתות חברתיות, הזוכים לתגובות של "אהבתי" (Like), נקראים על ידי מנועי החיפוש אשר כך מקבלים מושג אודות אמינות הקישור היוצא ו"כובד" המשקל שלו לאתר המפורסם.
כניסתה של הרשת החברתית מבית גוגל (BUZZ) הוסיפה עוד עניין לנושא, ומשקלה גדול יותר משאר הרשתות החברתיות בעיקר אודות לקרבתה לגוגל. פתיחת עמודי פייסבוק, משתמשים פיקטיביים ועוד פעולות רבות במנועי החיפוש יהפכו במהרה לפעולות קידום אתרים פשוטות, מקובלות וידועות.


תדירות העדכון

אתרים רבים שוכבים ברשת ללא כל עדכון או שינוי. אי השינוי, מצביע לרוב על חוסר עניין הציבור, פשיטת רגל של החברה, סגירת האתר ועוד אפשרויות אחרות. מנוע החיפוש של גוגל יודע לקרוא שינויים באתר ולזכור מתי בוצעו כך שאתר שלא בוצע בו כל שינוי או עדכון ירד ודירוגו בתוצאות החיפוש ייפגע.
קידום אתרים איכותי וטוב ידאג ליצור תנועה ועדכון באתר. בנוסף, לצד עדכונים חמים ורלוונטיים גם יציג שינויים במבנה האתר וזאת על מנת ליצור נוחות מקסימאלית לגולש תוך משיכתו והנעתו לפעולה. כמו כן חשוב לזכור כי גם איכות העדכון באתר חשובה. ככל שהעדכון יקרב את הגולש לביטוי האתר המרכזי, כך יעלה דירוג האתר בחיפוש אחר ביטוי זה. לדוגמא, אתר העוסק בצמחי תבלין המפרסם בתוכו עדכון טקסט העוסק במכירת מכוניות (נושא המנותק לחלוטין מנושא האתר), לא יהווה עדכון באתר ואף ייפגע במיקומ האתר בתוצאות החיפוש.

לסיכום, מנוע החיפוש של גוגל נלחם רבות בפעולות קידום אתרים בלתי "חוקיות" על ידי הוצאתם מתוצאות החיפוש. חוות טקסט, חוות קישורים, פעולות על ידי תוכנות ל למטרת קידום אתרים ועוד פעולות בלתי חוקיות רבות מתבצעות כיום ברשת. השינויים של פנדה נועדים על מנת להילחם בתופעה זו ולהביא למגמה של תוצאות איכותיות ואמינות יותר בתוצאות החיפושים השונים.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו