SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

וובמאסטר של גוגל?

מקדמי אתרים רבים זקוקים לבקרה על תהליך הקידום שלהם, שהרי תוצאות קידום אתרים לא משתנות ביום ולא ביומיים. זה הוא תהליך ארוך אשר בסופו מקבלים תוצאות (מיקום גבוה בתוצאות החיפוש הרלוונטיות). לאורך כל הפרויקט זקוקים מקדמי האתרים לבקרה על עבודתם, ככלי שיספק להם מידע חיוני ושיקוף לעשייתם. כזה הוא Google Webmaster המאגד בתוכו כלים רבים לבעלי אתרים ומקדמי אתרים בכל העולם.

הכלים אותם מציע גוגל למקדמי האתרים

Google Webmaster מאגד בתוכו כלים רבים, העוזרים לניהול של כל פרויקט קידום אתרים באינטרנט. ביניהם כלים טובים יותר וטובים פחות. נסקור את הכלים העיקריים אותם מציע Google Webmaster.


בחינת מפת האתר

ניתן להעלות את מפת האתר אל הכלי, לקבל מידע חיוני וכמובן להורות לגוגל אילו דפים לסרוק אל מנוע החיפוש, ומאילו דפים כדאי לו להתעלם.


הוראות לסורקים של גוגל

באמצעות 2 כלים עיקריים ניתן לקבוע עבור הסורקים של גוגל פרמטרים רבים לפיהם יסרקו או לא יסרקו את האתר. באמצעות כלי אחד ניתן לקבוע את קצב הסריקה של הסורקים (פעם ביום, פעם בשבוע וכו') ובכלי השני ניתן ליצור קובץ robot.txt המאפשר לקבוע הוראות לסורקים של גוגל. ניתוח מילות מפתח הכלי הבא הוא אחד הכלים העיקריים בתחום קידום אתרים באינטרנט, כלי ניתוח מילות המפתח. כלי זה מספק סטטיסטיקה לגבי הביטויים אותם הקלידו אותם גולשים שהגיעו אל האתר ממנוע החיפוש של גוגל. ניתן לקבל מידע על דירוג האתר במונחים אלה.


תיקון שגיאות בקוד האתר

כלי נוסף הינו הכלי המאפשר לבעלי אתרים לראות את השגיאות שמצאו הסורקים של גוגל בקוד האתר, ובכך בעצם לתקן אותם ולקבל מקום טוב יותר בתוצאות החיפוש. זהו כלי מדהים לצורך מקדמי אתרים במנוע החיפוש של גוגל. כלים אלו מספקים נתונים וסטטיסטיקות מדהימים לכל מקדמי האתרים המשתמשים ב-Google WebMaster לטובת קידום אתרים או ניתוח פעולות קידום אתרים. באמצעות הכלים הללו ניתן לקבל אינדיקציה על שגיאות בקוד האתר שלא שמנו אליהן לב ולתקנם, ניתן ללמד את גוגל על קצב העדכון של האתר ובעצם "לקרוא" לסורקים לעיתים דחופות יותר אל האתר.


כיצד קידום אתרים מושפע מGoogle WebMaster ?

האפשרויות רחבות במיוחד, אך כיצד ניתן להפוך את אותם כלים המספקים נתונים לכלים שיעזרו במיקום גבוה יותר של האתר, בתוצאות החיפוש? באמצעות מפת אתר תקינה ויעילה ניתן לקבוע למנועי החיפוש, אילו דפים לסרוק ואילו לא. כתוצאה מכך ניתן לספק למנועי החיפוש את הדפים החזקים ביותר באתר, כך שהאתר ייראה חזק מאוד בעיניי מנועי החיפוש ובעיקר בעינייו של גוגל. דבר נוסף אותו מבצעים כחלק מפעולות קידום אתרים באינטרנט, הוא תיקון שגיאות סריקת האתר. כאמור, קוד האתר שנכתב איננו תקין ונקי לחלוטין ולכן אם נוכל לקבל מושג על תיקונים שכדאי לנו לבצע, נוכל להעמיד את האתר במקום טוב יותר בתוצאות החיפוש. באמצעות ניתוח מילות המפתח, יכול בעל האתר לקבל מושג לגבי מילות מפתח נוספות שאולי לא העלה בדעתו, אך הן מקשרות אל האתר. בכך, יוכל לקבל חשיפה גבוה יותר בתוספת קידום אתרים ממוקד על ביטויי זנב ארוך, וקבלת מירב הגולשים לאתר. לסיכום, גוגל מספק מידע רחב לבעלי אתרים ולמקדמי האתרים. השאלה היא, כיצד מקדמי אתרים לוקחים את המידע אותו מספק גוגל והופכים אותו להצלחה בתחום קידום אתרים בגוגל? כאשר מקדם אתרים מתייחס לכל המידע אותו מספק לו גוגל, הוא יכול להביא את האתר לתוצאות קידום מקסימליות.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו