SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

גוגל קורלייט | Google Correlate

לאחר השקת כלים שימושיים לבעלי אתרים, השיקה גוגל את הכלי החדש שלה למטרת קידום אתרים העונה לשם "גוגל קורלייט" (ובאנגלית – Google Correlat). כלי זה הינו חדשני לניתוח מידע אותו אוספת גוגל.
הכלי הינו כלי משלים לכלי המקביל אליו "גוגל טרנדס" שמאפשר לראות היקף חיפושים אחר ביטוי מסוים. גוגל קורלייט מאפשר לבעלי האתרים, להשוות בין נתונים רבים ובעיקר בין נתונים של חיפוש רלוונטי הקשור לאותו המונח.

בנוסף, ובדומה לכלי מילות המפתח של "גוגל אדוורדס", נוכל לקבל מידע אודות מילות חיפוש דומות או קשורות. הדוגמא הטובה ביותר, היא אם גוגל טרנדס תראה עלייה בשיעור של חיפוש מסוים, היא תציע תחומים קרובים אליו.
לדוגמא, בעקבות עלייה בתחום קידום אתרים, גוגל קורלייט תציע לנו השוואה מול מילים כגון "מדריך קידום אתרים" ואף "בניית אתרים".

באמצעות הכלי נוכל לקבל מידע רחב אותו לא יכולנו לקבל עד היום על קידום אתרים. הכלי המצוין הזה יראה לנו עליה או ירידה בהיקף החיפוש לאורך זמן, השוואה בין שני מונחים ואפילו מידע אודות מקומות בעולם בהם החיפוש גבוה יותר או נמוך. כך לדוגמא באזור חיפה נמצא שיעור חיפוש גבוה יותר מתל אביב למונח "בעל מקצוע בחיפה".

דומה שזה מפחיד

אחת האפשרויות המעניינות ביותר שהתווספו בחידוש אותו מביא גוגל קורלייט, היא האפשרות להשוות בין הנתונים הקיימים במאגר של גוגל ובין מאגר נתונים הנמצא בידי המשתמש. כך יוכלו מנהלי שיווק להשוות בין נתוני המכירות של מוצר מסוים לבין שיעור החיפוש בגוגל לאותו מוצר או ביטויים דומים.

לחובבנים המושבעים והמכורים של השירות אותו מציע גוגל, ניתן ליצור גרף ולחפש מונחים וביטויים הדומים לגרף אותו יצרתם. זהו כלי מדהים ומרשים, אך לא בטוח שיהפוך שימושי באותה המידה.

גוגל קורלייט אכן מביא איתו חידוש ושינוי מרענן לכל אוהבי הסטטיסטיקה, לכל בעלי האתרים ואף העוסקים בתחום קידום אתרים, האוהבים לקבל מידע רחב ולנתחו בצורה יעילה ונכונה יותר. כעט יוכלו אותם חובבים לנתח את המידע שברשותם בצורה טובה יותר, ולעיתים אף לבחור ביטויים ומונחים יעילים יותר עבור אתר האינטרנט שלהם.



אז מה גוגל קורלייט נותן לנו?!



אכן זו היא גירסא ניסיונית כעת, אך גוגל קורלייט הינו אחד הכלים המשמעותיים והאיכותיים ביותר לניתוח מילות מפתח ומונחי חיפוש בתחום קידום אתרים. באמצעות הכלי ניתן לקבל מידע, השוואות, גרפים ואפילו ביטויים דומים עבור כל מונח חיפוש אותו נקליד.

חלק מהמידע אותו נקבל לא יתרום לנו דבר. להפך, הוא רק יקשה עלינו במציאת המידע הרלוונטי, אך שאר המידע שהוא אכן רלוונטי ויכול להשפיע רבות על כל בעל אתר או אחד העוסק בתחום קידום אתרים. באמצעות הכלי ניתן לחזות התנהגות של גולשים, להבין מי, כמה ומתי החיפושים הקשורים הם הכי גבוהים ומתי הכי נמוכים. כמו כן, תוכלו לקבל מידע אודות דפוסי ההתנהגות של הגולשים המחפשים ביטויים או מונחים דומים.

גוגל קורלייט מאפשר לנתח ולהבין מהיכן מגיעים הגולשים, באילו עונות הם מעדיפים לחפש מונחים קשורים, מה משפיע עליהם ועוד מגוון רחב של שאלות מסקרנות שיכולות לעזור ולהסביר את מקורות התנועה לאתרי האינטרנט בצורה מעמיקה יותר.

הדוגמא הטובה ביותר היא כאשר ישנו אסון עולמי, באותו רגע מספר החיפושים עבור אותו מונח (או ביטויים דומים) עולה עלייה משמעותית. כך למעשה ניתן לחזות אפילו תופעות טבע, אסונות והתרחשויות משפיעות בעולם. כך נולד "Google Flu Trends" המספק מידע אודות הסיכוי להתפרצות מחלות השפעת ברחבי העולם כולו, היכן היא שכיחה יותר והיכן פחות. מידע רלוונטי לכל גולש.
אכן גוגל קורלייט מביא עימו שינוי חדש ומרענן לעולם האינטרנט, אך השאלה הגדולה כיצד ישפיע הכלי על בעלי האתרים וכיצד מקדמי האתרים יגיבו? כל זאת נדע רק בהמשך.

אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו