SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

קידום אתרים - עדכון פנדה


עדכון פנדה של גוגל

אין אפשרות להפריז בחשיבות מנוע החיפוש גוגל ובתרומתו לשיפור חווית הגלישה ולמהפכה האינטרנטית בכללה. הנוסחא של גוגל היא הנוסחא הטובה ביותר וגוגל הוא מנוע החיפוש הטוב ביותר. יחד עם החשיבות הרבה והתרומה הרבה עדיין, הנוסחא של גוגל לא מושלמת ודורשת עידכונים מדי פעם. בנוסחא ישנה בעיה שבאה לידי ביטוי במקרים רבים של הקפצה של דפים שהמילים שבתוכם הם בעלי רלוונטיות לשאילתת חיפוש מסוימת, אולם הם בעלי תוכן ירוד או מועתקים. במילים אחרות, הדפים שגוגל ממליץ, אולי עונים לשאילתת החיפוש אבל ישנם פעמים שהם מספקים תכנים בעלי רמה נמוכה, לא מקוריים או שלא מחדשים מאומה. גוגל זיהו את הצורך האמיתי לא רק לענות לשאלת החיפוש, אלא גם לספק אפשרויות של אתרים שמביאים תכנים איכותיים ומקוריים.


מהו עדכון פנדה?

על מנת לתקוף או לעקוף את הבעיה שתוארה, גוגל הכניסו בחודש פברואר של שנת 2011 עדכון לאלגוריתם שלהם . עדכון פנדה. עדכון פנדה במהות הוא הורדת תכנים לא איכותיים וקידום אתרים ותכנים ראויים. הוא נותן עדיפות לאתרים בעלי תוכן איכותי על חשבון עדיפות אתרים בעלי תכנים רדודים או מועתקים. מטרתו לעזור לגולש להגיע לתוצאות שהן לא רק המתאימות ביותר לחיפוש שלו, כי אם גם האיכותיות ביותר.
אז מה השתנה מאז תחילת השימוש בעדכון פנדה?
11.8% מתוצאות החיפוש הושפעו בתוך דקות מהעדכון. כתוצאה מהכנסת עדכון פנדה, ישנה ירידה של עשרות אחוזים בתנועה לאתרים ולדפים בעלי תוכן לא איכותי. השפעת עדכון פנדה ניכרת גם בתכנים של אתרים מסוימים. בעקבות ביקורת יעילה יותר על התכנים המתפרסמים בחלק מאתרים אלו, רמת התוכן בהם עלתה ושופרה.


איך זה עובד?

מפתחי העדכון, שאחד מהם נקרא "פנדה", ביקשו מנבדקים לדרג את מידת שביעות רצונם מאתרים שונים, ואת חוות דעתם לגבי איכות ורמת התוכן המופיעים באתר. אחת השאלות שהנבדקים נשאלו היא "האם היית מרגיש בנוח לתת את מספר כרטיס האשראי שלך לאתר זה?" בהתאם לתשובות של הנבדקים פותחה נוסחא שמביאה בחשבון את רמת התוכן של האתר, ואת מידת הרלוונטיות שלו מבחינת מידע חדש. גוגל כרום מאפשרים לגולשים שלהם לחסום אתרים מסוימים שלדעתם הם חסרי ערך, לא תורמים לא מקוריים או בעלי תכנים ירודים. מבדיקה שנערכה מתברר שישנה תאימות רבה בין אותם אתרים שמשתמשי גוגל כרום נטו לחסום, לבין האתרים שעדכון פנדה זיהה כלא רלוונטיים או בעלי רמה נחותה. כך מאפשר עדכון פנדה לאתרים איכותיים יותר, להגיע למקום טוב יותר בתוצאות החיפוש.


מה הן הבעיות בעדכון פנדה?

יחד עם השיפורים שהעדכון הכניס עדיין ישנן לא מעט בעיות. אתרים שנחשבים "טובים" נפגעים גם כן. כמו כן, אתר איכותי שלם עלול להיפגע בשל דף אחד שרמתו פחותה. בנוסף, ישנם מקרים שבהם אתרים שהעלו את הרמה ושיפרו דפים לא איכותיים, עדיין לא חזרו לדירוג שקדם לעדכון. מעבר לכך, העדכון לא תמיד מבחין מהו התוכן המקורי ומהו התוכן שהועתק, ולכן ישנם לא מעט מקרים בהם גוגל נותן עדיפות דווקא לאתר שהעתיק על חשבון האתר או הדף המקומי.


מה אני כבעל אתר יכול לעשות כדי לא להיפגע מעדכון פנדה?

דבר ראשון, יש להסיר מהאתר דפים שאיכותם ירודה, או הם בעלי תוכן לא מקורי. שנית, להקפיד על תכנים חפים משגיאות כתיב כיוון שהפנדה רגיש מאוד לשגיאות כתיב (גם בעברית). חשוב לא פחות להקפיד שלאתר יהיה ערך מוסף כלשהוא לגולשים שיבקרו בו, וזאת כדי לודא שהמבקרים באתר יישארו בו כמה שיותר זמן. בגוגל בודקים את הרלוונטיות של האתר לגולשים על ידי בחינת משך הזמן בו שוהים הגולשים באתר. גוגל גם בודק את ההמלצות של הגולשים לגבי האתר ברשתות החברתיות, וזהו טיפ נוסף, שיש לתת לו את תשומת הלב הראויה.


לסיכום, למרות שגוגל נחשב למנוע החיפוש הטוב ביותר, עדיין הוא לא חף מבעיות ושואף להשתפר כל הזמן. העדכון האחרון הוכנס בתחילת שנת 2011, וצפויים עדכונים ושיפורים נוספים כמובן.

אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו