SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

מילות מפתח בקידום אתרים

מילות מפתח הינם מילים אשר בהם משתמשים הגולשים ברשת לחיפוש אינפורמציה במנועי החיפוש.

לעיתים קורה שאתר אינטרנט מכיל כמה מילות מפתח אשר לא רלוונטיות לתחום, והגולש או הלקוח הפוטנציאלי מחפשים ביטויים שונים לחלוטין.

שנם מילים שאתם בטוחים שהן אכן מילות מפתח, אבל להיות "בטוחים" שהן אכן מילות המפתח הטובות עבור האתר שלכם עדיין לא ממש מספיק.

דבר זה יגרום שאתר האינטרנט לא יופיע בחיפושים ברשת וייתכן שלקוחות לא ימצאו את האתר שלכם.

מילת מפתח טובה הינה ביטוי או מילה שהגולש משתמש בה בתדירות גבוהה, מילת מפתח נמוכה הינה מילה שהמתחרים כמעט ולא משתמשים בביטוי או במילה באתרי האינטרנט שלהם.
חשוב למצוא ביטויים אשר יהיו בעלי התאמה גבוהה בין מה שהלקוח שלך מחפש לבין מילים אשר מופיעות באתר. בכך ניתן להשיג כניסת לקוחות רבים יותר לאתר ולהגדיל את פוטנציאל המכירות.


ישנו תהליך של חקר מילות מפתח , במה זה יעזור לכם?

  • חקר מילות מפתח יכול לעזור לנו להתמקד במילות מפתח אשר יביאו את התוצאות הרצויות בשביל האתר שלכם.
  • אם תוכן האתר לא יהיה תואם למילות המפתח של האתר, יש סיכוי שהוא לא יקודם במילים אלו.
  • חקר מילות המפתח יכול ללמד אותנו "מה מחפשים הגולשים?" וככה נדע להתאים את מילות המפתח לשימוש הגולש.

בדיקה זו הינה בעלת חשיבות עליונה לקידום האתר.

זכרו כל מנוע חיפוש שמגיע לבקר את אתר האינטרנט שלכם מוצא בדפי האתר שלכם, מילות מפתח שונות אשר אמורות לעזור למנוע החיפוש לאפיין את האתר.

חשיבות מילות מפתח

מילות מפתח הן המילים שגולשים באינטרנט מזינים על מנת למצוא את מבוקשם באינטרנט.
בעלי עסקים ואתרים משתמשים בכלי זה על מנת לקדם את עסקם על ידי צירוף מילים נכון שיהיה רלוונטי למוצר והשירות אותו הם מקדמים.
משמעות ושימוש יעיל במילות מפתח מילת מפתח היא מילה או צירוף מילים שמחברים, או בעלי אתרים טובעים במסמך בשביל לסווגו בצורה הנכונה ביותר לתוכן הרצוי.
כיום למילות מפתח יש חשיבות עצומה בקידום עסקים ואתרי אינטרנט ולכן יש תצורות שונות על מנת לגרום לכך שמילות מפתח יקודדו בצורה הנכונה.
מאחר ומילות מפתח במנועי חיפוש הפך לעסק עצמאי בתחומו, צריך לדעת איך לקדם את האתר בצורה היעילה ביותר. על ידי מחקר בו יבדקו מה השימוש המושכל ביותר במילים ניתן לנתח איך לקדם את האתר במנועי חיפוש בצורה הנכונה ביותר.

למה הכוונה?

במידה ויש מילה בודדה שמתארת מוצר בצורה מדויקת אך רוב האנשים לא מחפשים את המוצר באמצעות מילה זו בלבד, הדבר לא יניב תוצאות טובות.
מה שאומר שחשיבות הצירופים בחיפוש הוא קריטי ביותר. בחירה נכונה של מילים תניב דירוג גבוה במנועי החיפוש וגם תביא את קהל היעד הנכון ביותר. לכן, סקר השוק ההתחלתי הוא לא פחות חשוב מהשימוש בכלי החיפוש עצמו, בעל עסק צריך לבחור בקפידה את המילים אותו הוא מטביע בתוכן כך שמירב האנשים אכן יגיעו לעסק שלו, ברוב התחומים התחרות בשוק עצומה, לכן ככל שיהיו יותר מילות מפתח נכונות, כך הסיכוי לקידום האתר גבוה יותר.

השגת תוצאה מקסימלית ממילות המפתח

חשיבות לא פחותה תהיה בשינוי האתר עצמו להתאמת החיפוש ותוכנו. כלומר, לאחר שמנתחים את מילות המפתח הנכונות ביותר, על בעל העסק להכניסם גם לאתרו באותם צירופים. בכל דף בנפרד יש להזין את מילות המפתח המבוקשות, עבודה מעט סיזיפית אך קריטית בכדי למקסם את תוצאות החיפוש.
בכדי לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר כדאי לעשות תוכנית קידום אתר ובכך לייעל את העבודה. השלב הראשוני יהיה התמקדות במילות המפתח הרצויות בהתבסס על השירות, המוצרים והתוכן שהאתר מציע. כותרות באתר הוא עוד דבר חשוב, על ידי תימצות נכון בכותרת והתת הכותרת ניתן להעביר את המידע המשמעותי ביותר שיופיע בדף החיפוש ויגרום ללקוח או לגולש ללחוץ על האתר הרצוי ולא לעבור ללינק הבא.

שלבים בבחירת מילות מפתח

לאחר הכנת רשימה רחבה ומקיפה של מילים וביטויים שמייצגים את האתר ומקדמים אותו בצורה הטובה ביותר, צריך לאסוף נתונים לגבי נפח החיפוש של אותם מילים במנוע החיפוש- זאת אומרת כמה פעמים חיפשו את אותה המילה.
בשביל לעשות זאת לכל מנוע חיפוש רציני בשוק יש כלים לניתוחים אלו ללקוחותיו העסקיים. דברים שצריך לקחת בחשבון במיפתוח הם למשל שככל שהמילה תהיה כללית יותר, סביר שהתחרות בחיפוש תהיה גדולה יותר (למשל עם מילת החיפוש היא: רופא שיניים, תופיע רשימה של הרבה רופאי שיניים כי המילה כללית מאוד) ניתן למקד מעט את המילה, ולעתים גם הגולש יבחין שהוא מקבל יותר מדי תוצאות ויעשה זאת בעצמו.
במקרה כזה, עם מיפתחתם בעצמכם את המילה 'רופא שיניים' והגולש החליט שהוא צריך למקד את חיפושו, הוא כלל לא יחשף לאתר אותו אתם מקדמים.
במידה ותמקדו את החיפוש למשל ל'רופא שיניים בבאר שבע", למעשה גם ייעלתם את החיפוש ומיקדתם אותו, וסביר שגם הגעתם לקהל יעד נכון יותר לעסק. על ידי הגדרות כאלו ניתן לייעל עסק ולחשוף אותו לשוק גדול מאוד של לקוחות פוטנציאליים.


אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו